Naar boven

F.A.Q.

Algemeen

Zijn alle producten die in de online shop te koop zijn ook verkrijgbaar in de ABSOLUTE TEAMSPORT winkels?
Niet alle producten in de online shop zijn verkrijgbaar in alle ABSOLUTE TEAMSPORT winkels. De winkelier mag namelijk zelf zijn assortiment bepalen. Dit kan ervoor zorgen dat niet alle artikelen die in de online shop verkrijgbaar zijn ook in de winkel worden aangeboden of andersom.

Kan ik zien in welke winkel het artikel op voorraad is?
Nee, het is niet mogelijk om op de online shop te kijken in welke winkel het artikel op voorraad is.

Zijn er prijsverschillen tussen de online shop en de winkel?
Het kan voorkomen dat een prijs in de winkel goedkoper is dan online omdat de winkelier een tijdelijke promotie heeft lopen. Dat wil zeggen dat de kortingen alleen in die winkel gelden en niet in de online shop. Dit kan ook andersom voorkomen.

Hoe kan ik een artikel zoeken in de ABSOLUTE TEAMSPORT online shop?
1. Gebruik het hoofdmenu en verfijn je zoekopdracht door ‘dames’, ‘heren’, ‘kinderen’ of ‘merken’ te selecteren. Ook kun je middels de verschillende sportgroepen verder filteren. Via het uitklapbare submenu kun je een voorkeur opgeven voor kleuren, maten etc. 2. Zoek je een specifiek artikel en heb je een artikelnummer, productnaam of merknaam? Maak dan gebruik van de zoekfunctie en voer hierin de zoekterm in. Hierna verschijnt een lijst van artikelen die overeenkomen met de ingevoerde zoekopdracht.

Wat is Bene Sita Trading B.V.?
Bene Sita B.V. werkt in opdracht van ANWR-GARANT Nederland B.V., licentiehouder van ABSOLUTE TEAMSPORT. ABSOLUTE TEAMSPORT is een Europese sportwinkelketen bestaande uit zelfstandige ondernemers die in sub-licentie de naam ABSOLUTE TEAMSPORT mogen voeren. ANWR-GARANT Nederland B.V. en Bene Sita B.V. zijn onderdeel van retail service organisatie ANWR Group. Alle aangesloten ondernemers vindt u op onze website onder ‘Winkels’. Wanneer in het navolgende wordt gesproken over ‘winkel’, bedoelen wij daarmee een winkel die is aangesloten bij de ABSOLUTE TEAMSPORT formule. Alle artikelen aangeboden op onze website worden aangeboden door één of meer winkels. Een overeenkomst komt slechts tot stand, indien u akkoord bent met onze Algemene Voorwaarden. Jouw bestelling wordt afgehandeld door een van onze winkels. Je vindt deze op uw pakbon. Deze winkel is verantwoordelijk voor correcte afhandeling van jouw bestelling en voor eventuele klachten neem contact op met de klantenservice. Retourneren kan uitsluitend bij de door u gekozen winkel. De contactgegevens vindt u op de pak- en retourbon. Je hebt het recht om een product 14 dagen na ontvangst daarvan terug te sturen, naast de overige rechten die u op grond van de wet (non conformiteit) heeft. ABSOLUTETEAMSPORT.nl is een uniek concept waarbij de artikelen van alle ABSOLUTE TEAMSPORT winkels online worden verkocht. De voorraad van de winkels is dus de voorraad van de webshop. Dit betekent dat je bestelling vanuit één of meerder ABSOLUTE TEAMSPORT winkels wordt verzonden. Zo kan het voor komen dat één product uit ABSOLUTE TEAMSPORT winkel X komt en het andere product uit ABSOLUTE TEAMSPORT winkel Y. Je betaalt de bestelling wel in één keer maar ontvangt meerdere pakketten.


Bestellen

Zijn alle prijzen inclusief BTW?
Ja, alle prijzen zijn inclusief BTW.

Zijn alle artikelen in de online shop ook daadwerkelijk leverbaar?
Wij beschikken over een gekoppeld systeem met de voorraden in onze winkels. Hoewel we er alles aan doen om op de webshop de actuele voorraden uit de winkels te laten zien, kan het voorkomen dat jouw bestelling niet meer geleverd kan worden. Mocht jouw bestelling geannuleerd worden omdat er geen voorraad blijkt te zijn dan ontvang je binnen 48 uur bericht. Het aankoopbedrag wordt dan binnen 5 werkdagen teruggestort.

Is er een minimum bestedingsbedrag bij de ABSOLUTE TEAMSPORT online shop?
Nee, de ABSOLUTE TEAMSPORT online shop hanteert geen minimum bestedingsbedrag. Voor bestellingen onder de € 50,- brengen wij € 3,95 aan verzendkosten in rekening. Kies je ervoor om je bestelling in de winkel af te halen, dan betaal je geen verzendkosten.

Is er een bestellimiet in de ABSOLUTE TEAMSPORT online shop?
Nee, voor de meeste betaalmethoden niet. Bestellingen via AfterPay kennen een limiet van €400,-.

Kan ik bestellen zonder een account aan te maken?
Ja, het is mogelijk om via ABSOLUTE TEAMSPORT te bestellen zonder een account aan te maken.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Als je je wachtwoord bent vergeten wanneer je een bestelling wilt plaatsen of aanmelden dan klik je op ‘wachtwoord vergeten’ bij het inlogscherm. Hierna kun je je e-mailadres opgeven waarmee je bent geregistreerd op de ABSOLUTE TEAMSPORT online shop. Er zal dan een e-mail gestuurd worden met een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

Hoe weet ik of mijn bestelling is geplaatst?
Na het afronden van iedere bestelling ontvang je een bevestigingsmail waarin vermeld staat dat je bestelling geplaatst is.

Kunnen prijzenwijzigingen worden doorgevoerd na dat ik besteld heb?
De prijzen die worden weergegeven op het moment van je bestelling, zijn de prijzen die je betaalt. Eventuele wijzigingen in de prijs na je bestelling hebben geen invloed op het factuurbedrag.



Bezorgen & afhalen

Wie levert mijn bestelling?
Heb je ervoor gekozen je bestelling thuis te laten bezorgen dan zal een ABSOLUTE TEAMSPORT winkel in jouw postcodegebied de bestelling leveren. Indien deze winkel een artikel niet op voorraad heeft, dan zal willekeurig een andere ABSOLUTE TEAMSPORT winkel geselecteerd worden die de bestelling zal leveren. Wanneer je ervoor hebt gekozen de bestelling in een winkel af te halen dan kan het soms ook voorkomen dat de geselecteerde afhaalwinkel het artikel niet op voorraad heeft. Dan zal een andere ABSOLUTE TEAMSPORT winkel dit artikel aan de afhaalwinkel leveren. Indien de afhaalwinkel alle artikelen van de bestelling niet op voorraad heeft, dan zullen meerdere winkels delen van de bestelling leveren aan de afhaalwinkel. De winkel die de bestelling levert staat vermeld op de pakbon.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?
Bij de ABSOLUTE TEAMSPORT online shop betaal je € 3,95 aan verzendkosten bij een bestelling onder de € 50,-. Vanaf € 50,- is de verzending gratis.

Kan ik de bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Ja, je kunt er voor kiezen om je bestelling op een ander adres te laten bezorgen. Zo kun je besluiten de bestelling bijvoorbeeld op je werkadres af te laten leveren. Houd er echter wel rekening mee dat bestellingen niet op een postbusadres geleverd kunnen worden.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?
ABSOLUTE TEAMSPORT streeft ernaar bestellingen binnen 3 werkdagen te leveren. Veelal worden bestellingen binnen 1 tot 2 werkdagen uitgeleverd. Indien je niet thuis bent wordt het pakket bij de buren afgeleverd. Je ontvangt dan een informatiekaart in je brievenbus, zodat je weet waar jouw pakket is. Wanneer de bezorger de buren niet kan bereiken dan zal PostNL de volgende werkdag nogmaals proberen het pakket te leveren. Via Track&trace kun je jouw pakket volgen.

Waar kan ik mijn bestelling afhalen?
Je kunt ervoor kiezen je bestelling in een van de ABSOLUTE TEAMSPORT winkels af te halen. De verzending is dan gratis. Voor de openingstijden van de winkels bij jou in de buurt klik je op 'winkels' in het menu.



Inloggen

Waarom zou ik me aanmelden?
Het is mogelijk zonder account te bestellen. Maar wanneer je je aanmeldt bij het bestellen heb je een aantal voordelen: • Gebruik maken van een ander afleveradres • Bij eerst volgende bestelling een verkort inlogproces • Overzicht van je reeds geplaatste bestellingen op jouw account met de status van de leveringen en de betalingen. • Mogelijkheid om een favorietenlijst te maken en deze op te slaan.

Hoe kan ik me aanmelden?
Je kan je in de ABSOLUTE TEAMSPORT online shop inloggen via ‘Account’ en vervolgens ‘Mijn account’. Ben je nog niet geregistreerd dan kan je dat doen via ‘Account’ en klik vervolgens op ‘Registreren’.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Als je je wachtwoord bent vergeten, wanneer je een bestelling wilt plaatsen of wilt aanmelden, dan klik je bij het inlogscherm op ‘wachtwoord vergeten’. Vervolgens kun je je e-mailadres opgeven waarmee je bent geregistreerd bij de ABSOLUTE TEAMSPORT online shop. Er zal dan een e-mail gestuurd worden met een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?
ABSOLUTE TEAMSPORT neemt je privacy zeer serieus. Alle informatie die wij van jou verzamelen worden strikt vertrouwelijk behandeld en niet doorgegeven aan derden. Meer informatie kun je vinden onder ons privacybeleid.

Kan ik mijn gegevens wijzigen?
Je hebt altijd de mogelijkheid om je persoonlijke gegevens van je account te wijzigen. Dit kun je doen via ‘Mijn account’.

Hoe meld ik me aan voor de nieuwsbrief?
Wil je altijd op de hoogte zijn van aanbiedingen, trends en nieuwe collecties? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief. Onderaan de pagina kun je je e-mailadres invullen en je vervolgens middels de aanmeldknop inschrijven voor de nieuwsbrief.

Hoe meld ik me af voor de nieuwsbrief?
Wil je geen gebruik meer maken van de ABSOLUTE TEAMSPORT nieuwsbrief? Dan kun je je uitschrijven via ‘Mijn account’.



Betalen

Wat zijn de betaalmogelijkheden in de ABSOLUTE TEAMSPORT online shop?
• iDEAL • AfterPay • Creditcard: Maestro, Visa en MasterCard • PayPal • Sport&Fit Kaart • SPORT 2000 Giftcard • FreeBees

Welke creditcards worden geaccepteerd?
ABSOLUTE TEAMSPORT accepteert de volgende creditcards: Visa en MasterCard.

Wat is PayPal?
PayPal is een online betalingsdienst, waarmee je veilig, snel en gemakkelijk online kunt betalen. Bij de stap ‘betalen’ in het bestelproces vul je je e-mailadres en PayPal wachtwoord in. Met PayPal betaal je dan al je aankopen zonder je bankgegevens of creditcardnummer in te vullen op het bestelformulier. Deze gegevens zijn namelijk reeds opgeslagen op je PayPal rekening. Een PayPal account kun je aanmaken op www.paypal.com.

Hoe gebruik ik iDEAL?
iDEAL is een online betalingsdienst. Je kunt hiermee in een vertrouwde betaalomgeving, met je eigen bnk, de betaling afhandelen. Nadat je je bank hebt geselecteerd, wordt je online doorgestuurd naar de login pagina van de bank. Met je rekeningnummer en pincode kun je hier jezelf aanmelden en de betaling afronden.

Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van AfterPay?
Ja, voor betaalmethode Afterpay wordt € 0,95 in rekening gebracht. 


Retourneren

Hoe retourneer ik een artikel?
Voor meer informatie over retourzending kunt u terecht op deze pagina.

Wat zijn de retourvoorwaarden?
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat SPORT2000.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourartikelen. Vraag daarom op het PostNL Postkantoor altijd om een verzendbewijs en bewaar deze goed, óf laat je zending verzekerd verzenden (kosten voor de koper).

Je kunt artikelen gratis retourneren:
• Binnen 14 dagen na levering, of je moet de artikelen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
• Wanneer het artikel compleet, nieuw (geen vlekken en/of slijtage), ongedragen en - voor zover redelijkerwijs mogelijk - in de onbeschadigde originele verpakking maar in elk geval deugdelijk verpakt en bij voorkeur met labels en (prijs)kaartjes nog aangehecht.
• Als de pakbon of een (kopie) van de factuur, of ander aankoopbewijs mee wordt gestuurd in de verpakking.
• Je kunt gebruik maken van het PostNL retourlabel dat je wordt aangeleverd bij de levering van de bestelling.

De genoemde voorwaarden gelden in het geval je gebruik wilt maken van de gratis retourprocedure. Er zijn artikelen die niet geretourneerd kunnen worden. Het gaat daarbij om:
  • Artikelen die overeenkomstig jouw specificaties zijn aangepast.
  • Artikelen die duidelijk van persoonlijke aard zijn.
  • Hygiëne artikelen zoals sokken of ondergoed, waarvan de verzegeling na de levering is verbroken kunnen niet geretourneerd worden
Retourneer je artikelen niet via PostNL met de bijgevoegde barcode of niet in één van de SPORT 2000 winkels, dan zijn de kosten voor retourneren voor eigen rekening.
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen of bijbehorende verpakking, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Wat zijn de retourkosten?
Voor het retourneren via het antwoordnummer vragen we vanaf heden (juli 2021) een retourbijdrage van € 1,95 bij alle afgeprijsde artikelen uit de Sale, Outlet Actie en Black Friday categorie. Dit is ongeacht het aantal producten dat wordt teruggestuurd. Het retourlabel hiervoor zit in de verzendzak bijgevoegd. De retourbijdrage wordt ingehouden van het bedrag dat we aan je terugbetalen.

Hoe ontvang ik mijn geld terug?
Wanneer je een artikel retourneert, wordt het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 5 werkdagen na ontbinding terugbetaald via de wijze waarop je ook hebt betaald. Wij mogen hiermee echter wel wachten totdat de producten retour zijn ontvangen, of tot het moment dat u heeft aangetoond deze te hebben opgestuurd

Kan ik een artikel ruilen?
Online ruilen Je hebt je bestelling 14 dagen op zicht. Als je een artikel wilt ruilen voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, neem dan contact op met onze klantenservice. In een winkel ruilen Een online aankoop kun je retourneren en eventueel ruilen bij elke ABSOLUTE TEAMSPORT winkel in Nederland. Vergeet niet om je leverbon mee te nemen en zorg ervoor dat het artikel in goede staat verkeerd. Let op: Iedere ABSOLUTE TEAMSPORT winkel heeft haar eigen assortiment, het kan dus voorkomen dat het artikel naar keuze niet in de winkel verkrijgbaar is.



Klachten & vragen

Waar kan ik een vraag stellen?
Als je vraag wilt stellen over een van on ze producten of onze dienstverlening dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. De klantenservice is op ma t/m vr bereikbaar van 09:30 tot 17:00 uur en op zaterdag van 09.30 tot 16.00 uur.We zullen de vraag zo snel mogelijk in behandeling nemen. Wanneer je een klacht meldt, dan nemen wij deze in behandeling en ontvang je binnen twee werkdagen een bevestiging van je klacht. Binnen maximaal 14 dagen ontvang je een inhoudelijke reactie.

E-mail: klantenservice@absoluteteamsport.nl. Telefoon 088-5440505. Correspondentieadres ABSOLUTETEAMSPORT.nl, T.a.v. afdeling klantenservice webshop Postbus 1290 3430 BG Nieuwegein.

Waar kan ik een klacht melden?
Als je klacht hebt over een van onze producten of onze dienstverlening dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. De klantenservice is op ma t/m vr bereikbaar van 09:30 tot 17:00 uur en op zaterdag van 09.30 tot 16.00 uur. We zullen de klacht zo snel mogelijk in behandeling nemen. Binnen uiterlijk 2 dagen ontvang je een reactie en binnen maximaal 14 dagen een inhoudelijk bericht over de afhandeling van je klacht. E-mail: klantenservice@absoluteteamsport.nl. Telefoon 088-5440505. Correspondentieadres ABSOLUTETEAMSPORT.nl T.a.v. afdeling klantenservice webshop Postbus 1290 3430 BG Nieuwegein.

Bent je niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl) of aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).